неділю, 15 березня 2020 р.


Тема : Князювання Володимира Великого.Запровадження християнства як державної релігії.
Мета: ознайомити з діяльністю князя Володимира, з’ясувати які реформи він впровадив, проаналізувати зовнішню та внутрішню політику; розвивати історичне мислення, сформувати вміння аналізувати історичні факти і події, оцінювати їх значення, сприяти формуванню патріотичної свідомості.
Обладнання: Підручник, зошит, карта, ілюстрації, проектор.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І.Актуалізація опорних знань.
Чому б могли нашого князя Володимира порівняти з римським імператором Костянтином?
ІІ. Вивчення нового матеріалу
Князь володимир: людина і державотворець.
обговорення історії народження князя Володимира. В чому символізм цієї події?
Хто і як виховував князя? Як це могло вплинути на його характер і поведінку?
Внутрішня політика Володимира Великого .
(колективна робота з підручником, на основі параграфу та інфографіки учні розбирають реформи.)
Адміністративна – всю країну поділено на вісім округів, округи – на волості, на чолі яких було поставлено довірених осіб або синів Володимира.
Військова – Військо утворюється тепер з найманців, які мали право володіти земельгою власністю.
Оборонна – було проведене широке будівництво фортець, укріплень навколо Києва, які стали опорними пунктами в боротьбі з печенігами.
 Судова – Володимир прагнув розмежувати єпископський та графський суди.
 Фінансова – починає карбувати власну монету (златники та срібники)
Релігійна – спроба реформування язичництва, а згодом прийняття християнства як державної релігії. (988)
Чим була зумовлена необхідність проведення цих реформ в Київській Русі в той історичний період?

Хрещення Русі.
- Політичне об'єднання Київської держави потребувало відповідних зрушень і в релігійній сфері. Тому спершу Володимир здійснив спробу запровадити єдиний пантеон язичницьких богів на чолі з Перуном -- так зване «шестибожжя» -- і зробити його обов'язковим для всього суспільства. Але це не призвела до подолання племенного сепаратизму та посилення княжої влади. Однак Володимир досить швидко збагнув, що язичництво зжило себе і не відповідає рівневі розвитку Київської Русі, перешкоджає зв'язкам з іншими країнами Європи, більшість з яких були вже християнськими. Правлячій верхівці потрібна була релігія, що захищала б її права, багатства і привілеї, владу над залежним населенням.
988 року охрещення Русі-України було подією великої ваги. Воно зміцнило державну єдність, освятило владу великого князя і його «божественний» авторитет, сприяло розвиткові культури, поширенню писемності, створенню перших шкіл і бібліотек. Цим актом Київська держава остаточно визначила своє місце в Європі, увійшовши як рівноправна до кола християнських народів. Значно розширилися її політичні, економічні та культурні зв'язки з багатьма європейськими країнами, насамперед з Візантією, Болгарією, а також Польщею, Угорщиною, Чехією, Німеччиною, Римом, скандинавськими державами.Тіснішими, ставали стосунки князя Володимира з іншими монархами і завдяки традиційній для того часу практиці династичних шлюбів. Зокрема старшого сина Святополка він одружив з дочкою польського короля Болеслава Хороброго, а Ярослава -- з дочкою шведського короля Олафа, одна його донька вийшла заміж за угорського короля, друга -- за польського, третя -- за чеського. Подібні шлюби мали велике значення, оскільки були своєрідною гарантією двосторонніх дипломатичних відносин, зміцнювали політичні, економічні, культурні зв'язки між Руссю-У країною та рештою європейського світу.
4.Зовнішня політика.
(розповідь вчителя, робота з картою та атласом, по ходу розповіді. Учні в контурній карті позначають напрямки походів та завойовані землі Володимиром.)
розповідь ілюструється уривком з відео.
Аналізуючи роботу з контурною картою, вчитель робить висновок, що Володимир Великий був войовничим князем, воював з багатьма народами , але тільки для того, щоб зміцнити свою державу.
Робота з документом, аналіз легенди про Кирила Кожум’яку.
Чому саме ці події літописець на віки закарбував у народній пам’яті?

ІІІ. Історичне значення діяльності Володимира Великого .
Репродуктивна бесіда за запитаннями.
Як ви думаїте, чи змінили державу реформи , що проводив Володимир?
Чому, здійснюючи адміністративну реформу, Володимир садив в містах своїх синів?
З якою метоюВолодимир прийняв християнство?
Чи стала Київська Русь за правління Володимира рівною серед країн тогочасної європи?
Чому Володимира називали Ясним (Красним) Сонечком?
ІУ. Підсумок уроку.
 «мікрофон»
Які на вашу думку реформи Володимира най ефективніші?
Домашнє завдання. Вивчити параграф, виконати завдання.
Використані джерела для підготовки до уроку:
1.     Ютуб.
2.     І.А. Коляда «Історія України» 2002р.
4.     Хрестоматія з історії України 1995 р.

Немає коментарів:

Дописати коментар