середу, 8 січня 2020 р.


Історичний турнір для учнів 6 класів «Велика Гра»
Мета. Узагальнити знання учнів з тем. Формувати комунікативну компетентність, навички роботи в команді. Виховувати відповідальність за  результати власної та колективної праці.
Форма проведення. Гра.
Обладнання. годинник, папір А4, вирізані паперові драхми (бали)  та таблиці для оцінювання гри суддями.
Підготовча робота.
Напередодні  клас и об’єднується у три  команди. Обирають назву, готують емблему та представлення команди. Обираються судді.
Хід уроку
Вступне слово учителя. Оголошення теми уроку, форми проведення. Представлення суддів.
1.     Конкурс: «Назва, емблема  та привітання команд» (5 балів) – 3 хв.
2.    Конкурс  капітанів  «Виправ  історичну помилку» (3 бали; за кожне  правильне виправлення 1 бал) - 3 хв.
1.Батьком  історії  був Піфагор.(Геродот)
2.Під час Олімпіади грецькі жінки змагалися у перегонах на колісницях.(Жінки участі в Олімпіаді не брали)
3.Висячі сади Семіраміди були у Ашурі.(Вавилоні).
 Велика гра. Конкурс на кращого знавця історії .(28 хв.)   
Учасник кожної команди  по черзі відкриває лот і запитання з нього. Правильна відповідь – 1 драхма (бал). Нема відповіді – право відповіді переходить до другої чи третьої команди.
Лот 1 «про все»
1.     На якому півострові була розташована Стародавня Греція? (Пелоппонес)
2.     Найбільша річка Єгипту? (Ніл)
3.     Які моря омивають Грецію?(Іонічне, Егейське, Середземне)

***
4.     Яку назву носять найбільші річки Месопотамії? (Тигр та Євфрат)
5.     В якій області Африки виникла первісна людина?(Центральна Африка)
6.     Назви первісні стоянки людей на території України.(Межирічь, Киїк-коба, Мізин, Королеве)
***
7.     Назви іншу назву середнього  кам’яного віку. (мезоліт)
8.     Які дерева є священними у Месопотамії? (Фінікові пальми)
9.     Яку тварину першою приручили первісні люди? (собаку)
Лот 2 «Населення і його заняття»
1.Первісні заняття людей? (полювання і збиральництво)
2.На якій рослині писали у давньому Єгипті? (папірус)
3.Основне заняття Фінікійців? (мореплавство)
***
4. Чого багато було в Месопотамії, що навіть людей боги виліпили з неї?(глини)
 5. Металообробка, гончарство, ткацтво – це … .(основні види ремесла)
6.Що заміняло гроші стародавнім  людям ? (хутро, черепашки, свині, ін.)
***
7. Хто у стародавньому світі займався важкою працею? (раби )
8. Це явище природи у Єгипті було порятунком, а у Месопотамії смертю? (потоп, розлив річок.)
9.який метал винайшли у неоліті? (мідь)
Лот 3 «Терміни і поняття»
1.     стадо – …
2.     Фреска – …
3.     Поліс - …


***
4.     Тотемізм - …
5.     Аристократи - …
6.     Демос - …
***
7.     колонізація - …
8.     імперія -
9.     ном - … .
Лот 4 «Персоналії»
Хто такий:
1.     Аменхотеп (фараон у Єгипті, провів релігійну реформу)
2.     Соломон (цар Ізраїльсько-Іудейського царства)
3.     Хамурапі (Вавилонський цар, автор перших записаних законів.)
***
4.     Тіглатпаласар (Ассирійський цар, створив першу імперію)
5.     Дарій перший (заснував Перську державу)
6.     Гомер(грецький поет, автор Іліади і Одіссеї)
***
7.     Рамзес ІІ (Фараон Єгипту)
8.     Артур Еванс (Відкрив Критську цивілізацію)
9.     Шліман (вчений який відкрив Трою)
Лот 5  «Міфи, легенди, релігія»
1.     Хто такий Мінотавр?
2.     Хто такий  Сет?
3.     Хто такий Озіріс?
***
4.     Хто така Ізіда?
5.     Хто такий Яхве?
6.     Хто такий Зевс?

***
7.     Язичництво?
8.     Фетишизм?
9.     Магія?
Лот 6 «Афоризми» (робота в групі)(по 2  бали за 1 афоризм )Вгадай про що відео. (Мультфільми,  «кіт, що гуляє сам по собі», «Лабіринт », « Подвиг Тесея».)
Пояснити, що означає вислів:
1.   «П’ята Ахіллеса» (матір Ахілла — богиня Фетіда, бажаючи зробити сина безсмертним, занурювала його у священні води річки Стікс. Лише п’ята, за яку Фетіда його тримала, не торкнулася води і залишилася вразливою. У цю п’яту Ахілл і був смертельно поранений стрілою Паріса. Звідси виник вираз «п’ята Ахіллеса», що вживається у значенні: слабке, вразливе місце.)
2.  «Троянський кінь» (Вираз вживається у значенні: підступні дари, що несуть із собою загибель для тих, хто їх отримує. Виникло із грецьких оповідей про Троянську війну. Данайці (греки), після тривалої і безуспішної облоги Трої, вдалися до хитрощів: вони спорудили величезного дерев’яного коня, залишили його у стін Трої, а самі зробили вигляд, що спливають від берегів Трої. Жрець Лаокоон, побачивши цього коня і знаючи хитрощі данайців, вигукнув: «Що б це не було, я боюся данайців, навіть тих, що приносять дари »! Але троянці, не слухаючи застереження Лаокоона і Кассандри, втягнули коня до міста. Вночі данайці, що сховалися всередині коня, вийшли, перебили варту, відкрили міські ворота, впустили товаришів і таким чином оволоділи Троєю).
3.  «Розрубати Гордіїв вузол» У грецькій міфології Гордій — перший цар Фрігії Гордій був простим землеробом, і одного разу під час оранки орел сів на ярмо його волів. Це було представлено як знамення, що провіщає Гордію царську владу. Ставши царем, він збудував місто, що отримало його ім’я, і поставив в цитаделі свій віз, обплутавши її ярмо складним вузлом. Вважалося, що той, хто розплутає цей вузол, стане правителем усієї Азії. За переказами, Александр Македонський в 334 р. до н. е. замість розплутування вузла просто розрубав його мечем, звідки і пішов вираз «розрубати Гордіїв вузол» — прийняти швидке і сміливе рішення.

4.  Підсумок.  «Скласти сенкан «Історія»» (робота в групах) (5 балів) 
1.     Історія - іменник
2.     Прикметник
3.     2 дієслова
4.     Коротке речення(3 слова).
5.     Синонім.
5. Виставлення балів. Оголошення результатів гри.

Немає коментарів:

Дописати коментар