Історичний турнір для учнів 6
класів «Велика Гра»
Мета. Узагальнити знання учнів з тем. Формувати комунікативну
компетентність, навички роботи в команді. Виховувати відповідальність за результати власної та колективної праці.
Форма проведення. Гра.
Обладнання. годинник, папір А4, вирізані паперові драхми (бали) та таблиці для оцінювання гри суддями.
Підготовча робота.
Напередодні клас и об’єднується у три команди. Обирають назву, готують емблему та
представлення команди. Обираються судді.
Хід уроку
Вступне слово
учителя. Оголошення теми уроку, форми проведення. Представлення суддів.
1. Конкурс:
«Назва,
емблема та привітання команд» (5 балів)
– 3 хв.
2. Конкурс капітанів
«Виправ історичну помилку» (3
бали; за кожне правильне виправлення 1
бал) - 3 хв.
1.Батьком історії був Піфагор.(Геродот)
2.Під час Олімпіади грецькі жінки змагалися у перегонах
на колісницях.(Жінки участі в Олімпіаді
не брали)
3.Висячі сади
Семіраміди були у Ашурі.(Вавилоні).
Велика гра. Конкурс на кращого знавця історії .(28 хв.)
Учасник кожної команди по черзі відкриває лот і запитання з нього.
Правильна відповідь – 1 драхма (бал). Нема відповіді – право відповіді переходить
до другої чи третьої команди.
Лот 1 «про все»
1.
На
якому півострові була розташована Стародавня Греція? (Пелоппонес)
2.
Найбільша
річка Єгипту? (Ніл)
3.
Які
моря омивають Грецію?(Іонічне, Егейське, Середземне)
***
4.
Яку
назву носять найбільші річки Месопотамії? (Тигр та Євфрат)
5.
В якій
області Африки виникла первісна людина?(Центральна Африка)
6.
Назви
первісні стоянки людей на території України.(Межирічь, Киїк-коба, Мізин,
Королеве)
***
7.
Назви
іншу назву середнього кам’яного віку.
(мезоліт)
8.
Які дерева
є священними у Месопотамії? (Фінікові пальми)
9.
Яку
тварину першою приручили первісні люди? (собаку)
Лот 2 «Населення і його заняття»
1.Первісні
заняття людей? (полювання і збиральництво)
2.На якій рослині писали у давньому Єгипті? (папірус)
3.Основне заняття Фінікійців? (мореплавство)
***
4. Чого багато було в Месопотамії, що навіть людей боги виліпили з неї?(глини)
5.
Металообробка, гончарство, ткацтво – це … .(основні види ремесла)
6.Що заміняло гроші стародавнім
людям ? (хутро, черепашки, свині, ін.)
***
7. Хто у стародавньому світі займався важкою працею? (раби )
8. Це явище природи у Єгипті було порятунком, а у Месопотамії смертю?
(потоп, розлив річок.)
9.який
метал винайшли у неоліті? (мідь)
Лот 3 «Терміни і поняття»
1.
стадо
– …
2.
Фреска
– …
3.
Поліс
- …
***
4.
Тотемізм
- …
5.
Аристократи
- …
6.
Демос
- …
***
7.
колонізація
- …
8.
імперія
-
9.
ном
- … .
Лот 4 «Персоналії»
Хто такий:
1.
Аменхотеп
(фараон у Єгипті, провів релігійну реформу)
2.
Соломон
(цар Ізраїльсько-Іудейського царства)
3.
Хамурапі (Вавилонський
цар, автор перших записаних законів.)
***
4.
Тіглатпаласар (Ассирійський цар, створив першу імперію)
5.
Дарій перший (заснував Перську державу)
6.
Гомер(грецький
поет, автор Іліади і Одіссеї)
***
7.
Рамзес ІІ (Фараон
Єгипту)
8.
Артур Еванс (Відкрив Критську цивілізацію)
9.
Шліман (вчений
який відкрив Трою)
Лот 5 «Міфи, легенди, релігія»
1.
Хто
такий Мінотавр?
2.
Хто
такий Сет?
3.
Хто
такий Озіріс?
***
4.
Хто
така Ізіда?
5.
Хто
такий Яхве?
6.
Хто
такий Зевс?
***
7.
Язичництво?
8.
Фетишизм?
9.
Магія?
Лот 6 «Афоризми» (робота в групі)(по 2 бали за 1 афоризм )Вгадай про що відео.
(Мультфільми, «кіт, що гуляє сам по
собі», «Лабіринт », « Подвиг Тесея».)
Пояснити, що означає
вислів:
1. «П’ята Ахіллеса» (матір Ахілла —
богиня Фетіда, бажаючи зробити сина безсмертним, занурювала його у священні
води річки Стікс. Лише п’ята, за яку Фетіда його тримала, не торкнулася води і
залишилася вразливою. У цю п’яту Ахілл і був смертельно поранений стрілою
Паріса. Звідси виник вираз «п’ята Ахіллеса», що вживається у значенні: слабке, вразливе місце.)
2. «Троянський
кінь» (Вираз вживається у значенні: підступні
дари, що несуть із собою загибель для тих, хто їх отримує. Виникло із
грецьких оповідей про Троянську війну. Данайці (греки), після тривалої і
безуспішної облоги Трої, вдалися до хитрощів: вони спорудили величезного
дерев’яного коня, залишили його у стін Трої, а самі зробили вигляд, що
спливають від берегів Трої. Жрець Лаокоон, побачивши цього коня і знаючи
хитрощі данайців, вигукнув: «Що б це не було, я боюся данайців, навіть тих, що
приносять дари »! Але троянці, не слухаючи застереження Лаокоона і Кассандри,
втягнули коня до міста. Вночі данайці, що сховалися всередині коня, вийшли,
перебили варту, відкрили міські ворота, впустили товаришів і таким чином
оволоділи Троєю).
3. «Розрубати
Гордіїв вузол» У грецькій міфології Гордій — перший цар Фрігії Гордій
був простим землеробом, і одного разу під час оранки орел сів на ярмо його
волів. Це було представлено як знамення, що провіщає Гордію царську владу. Ставши
царем, він збудував місто, що отримало його ім’я, і поставив в цитаделі свій
віз, обплутавши її ярмо складним вузлом. Вважалося, що той, хто розплутає цей
вузол, стане правителем усієї Азії. За переказами, Александр Македонський в 334
р. до н. е. замість розплутування вузла просто розрубав його мечем, звідки і
пішов вираз «розрубати Гордіїв вузол» — прийняти
швидке і сміливе рішення.
4. Підсумок.
«Скласти
сенкан «Історія»» (робота в групах) (5
балів)
1.
Історія -
іменник
2.
Прикметник
3.
2
дієслова
4.
Коротке
речення(3 слова).
5.
Синонім.
5. Виставлення балів. Оголошення результатів гри.
Немає коментарів:
Дописати коментар